Wednesday, March 4, 2009

kerana seekor tikus...

hanya kerana seekor tikus, kecoh 1 opis tmpt aku keja ni... ni suma gara2 tikus (look alike mini mouse jer...) tersesat... smpaikan bos ada dpn mata pn suma blh dok riuh hal tikus tu... pdhal tikus tu dok kt meja printer je... aku naik seram bulu roma bla tgk... geli geleman aku dgn tikus ni... maunya xrs seram, meja printer tu selang 1meja je dr meja aku... bt nya klu c tikus tu terkedek2 mai kat aku, amu aku melompat lbh tggi smpai ke syiling... eeeeeeeeeee....

aku penah alami 2keadaan yg menggeli kan aku disebabkan seekor tikus... 1st, tikus terjun ats tgn aku... ms tu tgh syok dk bersembang dgn mak aku dlm blik... lbh kpd bt ketupat n bergosip la... mak aku ni pendengar setia, cm kdg2 je menyampuk bila aku tgh bercita... could u imagine, tgh syok bersembang tiba2 ada menatang hitam bsr lengan bdk tadika n brt jatuh ats tgn... tindakan refleks aku, aku menjerit la... kelam kabut fmly aku yg len... kaki tgn aku usah citer la, dh menggelepar jdnya... air mata tggu ms je nk trn mcm hjn... nsb baik la aku xtertendang mak aku yg dk btul2 dpn aku... klu x, sian mak aku... fobia gilerrrrrr...

2nd, tikus mati dlm tong dram kt luar umh... pg tu aku kuar ikt pntu dpur, dlm kul6.30... blah blkg umh aku mmg xltk lmpu pn... hrp chya dr lmpu dpur jela... aku cedok la air dr dlm tong dram, nk jirus kaki terkena taik kucing... nk msk toilet adk aku ada, terpaksa la bsh gn air kt dlm tong dram... dh la rabun, gelap plak tu... nsb baik timba yg aku bt cedok tu kaler putih, nmpk la ckit... ondway agkt timba dr tong dram, aku dh tersnetuh ekor tikus tp xsyak papa g, just igt ranting kayu jer... skali aku agkt n dh nmpk clear "ranting kayu" yg aku tersentuh 2, rupa2nya ekor tikus... refleksnya, menjerit la... tp kontrol sbb pg buta, takut ada yg terkejut lak.. adk aku klam kabut la igt ke aku kna pe... bila dia tau psl tikus, kah2 la dia gelak... aku ni dh separuh pitam sbb taku n geli sgt... dkt 10mnt gak la aku xbergerak mn, tba2 rs gelap ja... heeeee...

0 comments: