Tuesday, May 4, 2010

bermalam d spital...

bermalam d spital bkn bermaksud aku ni kena tahan kt wad or whatever... tp aku kena keja mlm, so mmg sah2 la aku bermalam d spital sepanjang 3hr ni stat 3/5 until 5/5... mcm bln lps suami tersayang teman... bln ni dia xblh teman sbb keja mlm aku kali ni jatuh d hari keja biasa... klu mcm bln lps keja mlm aku jatuh hari jumaat, sabtu n ahad... tu yg dia blh teman sbb dia cuti sabtu ahad... aku punya keja lak cuti xtentu, ikut dan jaaaa... abih keja khamis ni, aku fly blk umah sana la plak... dpt la bercuti 3hr d sana... ni la untungnya keja shif sbb annual leave jarang guna kecuali la klu terdesak... klu keja mlm 3hr, dpt la cuti 3hr... so, buat pa g annual leave... :D klu org lain maybe kena amk time off or cuti utk uruskan hal2 rasmi (eg: p bank/mesyuarat PIBG anak etc)... mcm aku also known as OPERATOR TALIPON ni, klu keja pg, aktiviti lain blh buat belah petang... begitu la sebaliknya klu keja ptg... shif pg 7am-2pm... shif ptg 2pm-9pm... klu mlm 9pm-7am... klu keja mlm, siang harinya lg la byk masa nk buat pape... :) pape pun, alhamdulillah... aku bersyukur sgt2 dgn keja aku skrg... ada yg kata keja aku senang sbb just jwb n buat call je... ada jugak yg kata sebaliknya... mcm2 persepsi org... i dont care... bagi aku, setiap keja ada susah senang yg tersendiri yg sepatutnya kita bersyukur dgn setiap keja yg kita buat selagi halal... so, sapa2 n apa pun keja anda, jgn malu dgn keja anda... selagi halal n xsalah d sisi agama atau undang2, jgn sekali2 malu n berbanggalah dgn keja anda krn d situlah rezeki anda n mungkin ada rezeki yg lebih murah masa anda bekerja... amin... :)
( p/s : aikkk... tercite abih psl keja lak... padahal nk cite psl bermlm kt spital je... kih2... :D)

0 comments: