Wednesday, June 17, 2009

mengimbau kenangan lampau...

ntah mcmn 2 3hr lps aku blh selongkar blk brg2 khazanah alam aku... nk kata berhabuk beranai2 dak jgak... kategori evergreen gak la utk dijadikan sejarah silam lampau.. :) mcm2 la aku kelebek... gmbr2 lm... srt2 lm... mcm2 la... mcm2 ada... :D ada yg menggamit tawa riang n ada menggamit sendu dendam tangis... klu yg tawa riang, mmg aku kahkah la sorg2... yg sendu dendam tangis lak, diam berjuta bhs ler... tkut terbunyi sumbang uwaaa uwaaa lak... :D


tawa riang...

part ni best sgt2... sapa yg xsuka bab2 gelak, gembira, happy n setaraf dgn nya lah... aku tgk gmbr aku ms dolu2, ms zmn berhingus dl... lawak abh la... byk cita tersembunyi d sebalik gmbr2 2... pastu mula la sengih2 n gelak sorg2... tp dlm gelak ada gak la yg mengundang mrh aku dr gmbr2 2... im not perfect... ada je yg xok walaupun dh kategori ok... mn ada manusia yg btul puas dgn apa yg dia dh dpt... aku ni slh sorgnya la... :D yg btul2 bt aku happy ms tgk blk gmbr lm, gmbr ms aku kck2... dr skool rendah ke bwh la... klu gmbr ms remaja, rs besa je sbb rs mcm br je berlalu... klu ms zmn knk2 rs mcm lm sgt2 dh berlalu... tp ada gak teringat ksh d awl pengetahuan aku ttg dunia maya ni... MIRC, YM, YAHOO MAIL n FRIENDSTER... aku ni buta psl suma bnd alah ni... so, some1 teach me bout that... d ats kesudiannya jgak la aku ada fs, ym n yahoo mail yg aku gn smpai la lani... baik sgguh dia no... :D love so much la... :)


sendu dendam tangis...

part plg xbest... tingat la bnd2 xbest... mula la nk bt kerbau berendam air mata... :D make so2 touching bila tgk pic arwah kwn aku... thn ni thn ke5 pemergiannya kpd MAHA PENCIPTA... aku mmg xblh lupakan lgsg saat2 menatap raut dia yg terakhir... di saat pemergian dia jgak la aku 1st time menjejak kan kaki ke bilik mayat... slama ni aku xpnah lgsg melintas or msk bilik mayat kt mn2 spital pn... aku pnah puji arwah yg aku suka sgt dia pkai jubah kaler merah ang ms aku tgk gmbr dia sbb dia xpnah ada baju or tdung yg trang2, dia ckup jg tatasusila dia sbg sorg muslimah sejati... dh ditakdirkan, dia 'pergi' pakai jubah yg aku suka tu... YA ALLAH... dugaannya saat tu... ms atendan spital trk laci blik mayat nk tgk arwah, aku mmg terkejut abh... xdak air mata kuaq ms tu... aku mmg xsggup tggu lm, hiba teramat... kuar dr blik mayat, aku mcm nk gila... :( sedih sgt2... dia la kwn terbaik aku dunia akhirat yg tiada galang ganti smpai akhir hayat aku... klu aku sedih, parents dia sure lg2 sedih sbb parents dia kehilangan 2ank skaligus dlm 1ms... :'( mayat arwah aku tgk dlm keadaan baik walaupun eksiden ngeri... mayat arwah adk dia aku xtgk, bkn sbb xsggup tgk tp aku mmg sedih sgt time tu... atendan kt c2 ada psn, klu xtahan tgk mayat adk dia diminta kuar... sumanya scr kebetulan... mayb ada yg pk bkn2 ms aku kuar sblm tgk mayat arwah adk dia, terpulangla... emm.. sblm tu aku smpat la ikt fmly kwn yg p spital dgn aku smbg dgn atendan ambulan yg bw arwh p spital... "arwah cm ckp sakit2 ms dlm ambulan... tp lembut... pastu dgn mudah, dia meninggal.. " YA ALLAH... mudahnya jln dia blk kpdMU... muka dia pn ckup tenang ms aku tgk kt laci blik mayat... xnmpk lgsg garis kesusahan... arwah dh lps jmp MAHA PENCIPTA... kita bila la lg... :(

0 comments: